رییس اداره بهبود تولیدات گیاهی بوکان گفت: از ابتدای فصل برداشت گندم تاکنون بیش از ۴۵ هزار تن محصول از مزارع این شهرستان برداشت و از این میزان، ۲۰ هزار تن تحویل مراکز خرید شده است.

فتاح نادری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال زراعی جاری ۸۱ هزار هکتار در بوکان به کشت گندم اختصاص پیدا کرده که از این میزان، ۷۰ هزار هکتار به‌صورت دیم و مابقی نیز به‌صورت آبی کشت شده است. 

وی با بیان اینکه شرایط آب و هوایی و بارش نامناسب در فصل پاییز و بهار باعث شد تا میزان تولید گندم در این شهرستان کاهش پیدا کند، اضافه کرد: بر این اساس پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری ۱۰۰ هزار تن گندم در این شهرستان برداشت شود.

نخود سبز پاک شده 1401 در کدام دسته از محصولات غذایی قرار دارد؟

نخود سبز پاک شده یکی از مواد غذایی مهم و نوعی سبزیجات است که مصرفی و مقوی در خانواده ها می باشد.

رییس اداره بهبود تولیدات گیاهی بوکان افزود: از این میزان تولید برآورد می‌شود که ۸۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در مراکز خرید گندم تحویل گرفته شود.

“نادری” با بیان اینکه کار برداشت گندم تا اواخر مرداد ادامه خواهد داشت، اضافه کرد:  کشاورزان باید گندم مازاد بر نیاز خود را به سیلوی مکانیزه ۷۰ هزار تنی این شهرستان تحویل دهند.

بوکان با داشتن ۱۱۰ هزار هکتار از اراضی قابل کشت یکی از قطب‌های مهم کشاورزی در آذربایجان‌غربی است.

این شهرستان هرساله مقام نخست تولید گندم استان را به خود اختصاص می‌دهد و به این دلیل به عنوان «انبار غله آذربایجان‌غربی» لقب گرفته است.

راهنمای خرید نخود سبز زشک و علامت استاندارد و بهداشت کالا از مهمترین نکاتی است که قبل از خرید نخود سبز زشک به منظور اطمینان اصالت محصول باید به آن توجه نمود.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *