یکی از رسم های ایرانیان از قدیم استقبال از بهار است و همه ساله با سفره‌ های هفت‌ سین به استقبال بهار و شروع سال جدید می‌ روند. یکی از اجزای مهم سفره هفت‌ سین سبزه است که نماد زندگی دوباره و زایش و سبزی است. از بذرهای مختلفی برای کاشت سبزه عید استفاده می‌شود و گندم سبزه مرسوم‌ ترین بذر برای سبزه عید است.

پخش کنندگان مرغوب ترین گندم سبزه

ویژگی گندم سبزه با کیفیت

ویژگی گندم سبزه با کیفیت

سبزه گندم نیز صاف و کشیده است و دارای قامتی بلند ،که با روبانی قرمز و پهن که به دورش بسته میشود زیبایی نهفته اش به یک بار ه نمایان می گردد.

سبزه گندمي که براي سبز کردن انتخاب مي کنيد نبايد گندم مانده و مربوط به چند سال قبل باشد چون درصد دانه هاي کمتري سبز خواهند شد.

گندم از سایر غلات برای سبز کردن آسانتر است و شما می توانید یک هفته مانده به عید آن را سبز کنید اما بقیه ی غلات را ۱۲ذ روز مانده به عید باید سبز نمایید.

برای سبز کردن سبزه عید به این نکات توجه کنید:

1. بذرها باید به مقدار لازم خیس بخورند. بذر های ریز 12 ساعت و بذر های درشت 24 تا 36 ساعت باید خیس بشوند . 2. نور کافی باید مهیا باشد . اگر پنجره ندارید از نور مصنوعی میتوانید استفاده کنید. 3. روزی 2 بار سبزه را آبدهی نمایید 4. آب اضافه سبزه را خالی کنید. 5. سبزه را در محیط گرم قرار ندهید. 6. سبزه را در هوای آزاد بگذارید. روزی 3 ساعت. البته اگر شهر شما سرد و خیلی خشک نیست. 7. سبزه را هرس کنید . به این معنی که اضافات آن را صاف کنید تا زیباتر شود. 8. دقت کنید نور به تمام سبزه یکنواخت بتابد، در غیر این صورت سبزه شما کج خواهد شد. 9. اگر از بذرهای ریز و لعابدار استفاده می کنید باید روی سطح مسطح نباشد. 10 . بذر های درشت دیرتر سبز می شود و ماندگاری بالاتری دارد. 11. برای ماندگاری بالاس یبزه از تخم چمن استفاده نمایید. 12. چنانچه بذر گندم زیاد در آب بماند خیلی زودتر از بذرهای دیگر می گندد. 13. سبزه را بیش از روزی 2 بار آبدهی نکنید . آبدهی زیاد باعث گندیدن سبزه می شود. 14. اگر سبزه شما رشد کافی نداشته است ،شبها آن را زیر نور لامپ بگذارید. 15. در بین دانه های درشت گندم از همه زودتر می رسد.

گندم مانند برنج فجر با کیفیت غذاي كاملي بوده و سرشار از ويتامين هاي بی، ای، سی، کا، دی است. در بخش مواد معدني سرشار از كلسيم ،اهن، کبالت ، پتاسیم، فسفر ، منیزیم، پروتيين ، سديم ، سولفور و روي است. اين گياه سحرآميز ليست طولاني از آمينواسيدها را در خود جاي داده است.(حدود ١٧ آمينو اسيد و ٨٠ آنزيم شناخته شده) برخي از خواص اين نوشيدني عبارت است از : از بروز بيماري آلزايمر پيشگيري ميكند. براي درمان كم خوني توصيه ميشود. با سرطان مبارزه ميكند. براي ديابتي ها مفيد است . براي كاهش فشارخون بالا مفيد است. در تقويت سيستم ايمني بدن بسيار موثر است. از پوسيدگي دندان جلوگيري ميكند. در درمان كم خوني تاثير بسزايي دارد. ضد التهاب است. بوي بد دهان و بدن را از بين ميبرد. به علت دارا بودن آنتي اكسيدان فراوان ، راديكال هاي آزاد فرايند اكسيداسون را متوقف نموده و باعث زدودن آلاينده هاي هوا در بدن ميگردد.

عرضه کنندگان گندم سبزه اعلاء

عرضه کنندگان گندم سبزه اعلاء فروش گندم و برنج هندی به صورت عمده در بسیاری از مراکز فروش با مناسب ترین قیمت انجام می گیرد. پخش کنندگان گندم سبزه این محصولات را با بهترین کیفیت تولید و به صورت عمده در اختیار مراکز معتبر مانند نمایندگی های فروش قرار می دهد

از عرضه کنندگان گندم سبزه میتوان به صنایع غذایی آبشار سبز اصفهان اشاره کرد . اما این سبزه شاداب اتفاقی تلخ را برای استراتژیک‌ ترین محصول کشاورزی رقم می‌زند، چرا که اگر هر یک از ۲۴ میلیون و ۱۸۵ هزار و ۱۳۳ خانوار ایرانی حدود ۳۰۰ گرم گندم برای سبزه سفره هفت‌ سین خریداری کنند، در واقع بیش از ۷۲۵۵ تن گندم به سبزه و بعد از ۱۳ روز به زباله تبدیل می‌شود.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *