پخش جو دامی درجه یک در بازار غلات توسط تعداد محدودی از توزیع کنندگان عرضه می گردد، شاید تعجب کنید ولی با وجود اینکه میزان عرضه جو دامی زیاد است و تعداد زیادی توزیع کننده در بازار دارد ولی فقط تعداد محدودی از این توزیع کنندگان، جو دامی بهاره درجه یک عرضه می نمایند.

گاهی این جو درجه یک به دلیل کیفیت بالا، علاوه بر تقاضا در بازار داخلی، در بازارهای خارجی نیز تقاضا دارد و امر صادرات آن نیز انجام می گردد.

پخش جو دامی درجه یک در بازار غلات

مقایسه ارزش غذایی جو دامی با ذرت

مقایسه ارزش غذایی جو دامی با ذرت جو دامی ماده غذایی است که از زمان های گذشته تا اکنون جهت تامین انرژی و پروتئین استفاده می‌گردد و به نسبت ذرت دارای پروتئین، متیوتین، لیزین، سیستئین و تریپتوفان بیشتر می باشد و از آن طرف اسیدهای آمینه لیزین و ویتامین های E، D، A و مواد معدنی چون کلسیم در جو کمتر از دانه غلات ذرت می باشد اما به خاطر اینکه به سرعت تخمیر می گردد از این جهت باعث بهبود جذب مواد مغذی میکروبی در گوسفندان و سایر دام ها می گردد.

باید برای استفاده از دانه جو در جیره غذایی حتما با یک کارشناس تغذیه دام و طیور مشورت نمایید و بیش از حد استاندارد این دانه غلات را به دام های خود ندهید زیرا باعث بروز بیماری اسیدوز می‌گردد.

ارزش غذایی جو به شرح زیر می باشد :

ماده خشک : 86 درصد

پروتئین خام : 12.3 درصد

الیاف خام : 5.1 درصد

خاکستر : 2.6 درصد

نشاسته : 57 درصد

چربی : 2.5 درصدمی گردد.

ذرت بسیار خوش خوراک بوده و بهتر است جهت هضم و جذب بیشتر آسیاب و یا حداقل بلغور شود. جهت توازن رضایت بخش جیره ، استفاده از مکمل های غنی از پروتئین ضروری می باشد.

ترکیبات و ارزش غذایی دانه ذرت به شرح زیر است :

پروتئین : 10.4 درصد

خاکستر : 1.4 درصد

نشاسته : 72.2 درصد

کلسیم : 0.02 درصد

فسفر : 0.33 درصد

منیزیم : 0.12 درصد

پتاسیم : 0.33 درصد

ذرت انرژی و چربی بیشتری نسبت به جو و گندم دارد (حدود دو برابر) و در مقابل پروتئین و کلسیم و مواد معدنی و الیاف آن کم است، همچنین تجزیه آن در شکمبه با سرعت کمتری نسبت به گندم و جو انجام می گردد، از این رو حداکثر درصد استفاده باید رعایت گردد. با توجه به کمبود اسید آمینه هایی مانند لیزین و تریپتوفان مصرف زیاد ذرت محدود شده است، استفاده زیاد از آن باعث چربی زیاد و نرم شدن گوشت گوسفند و گاو می گردد. استفاده بیش از حد ذرت در گاو های شیری باعث کاهش کیفیت شیر شده و در بهترین حالت باید در ترکیب با جو باید استفاده شود. ذرت به کپک ها و سموم مانند مایکوتوکسین ها بسیار حساس است و نباید رطوبت آن بالا باشد.ذرت نسبت به جو دیر هضم می باشد.

مزایای جو دامی درجه یک برای گاو شیری

مزایای جو دامی درجه یک برای گاو شیری جو دامی درجه یک مزایای زیادی برای دام دارد، از این محصول علاوه بر دام در غذای طیور نیز استفاده می گردد و یکی از غلات رایج مورد استفاده در غذای دام و طیور می باشد.

مزایای جو دامی برای گاو شیری، افزایش میزان شیردهی و همچنین افزایش توان جسمی گاو می باشد که این در متولد شدن گوساله های سالم و قوی از این گاوها نیز تأثیر بسزایی دارد که این مزیت به دلیل وجود 12 درصد پروتئین در جو دامی می باشد، البته باید توجه داشته باشید که هنگام استفاده از این محصول برای دام های مختلف با نظر کارشناس تغذیه دام مشورت نمایید زیرا استفاده بیش از حد از جو دامی سبب بروز بیماری اسیدوز می شود و همچنین کیفیت گوشت دام را کاهش می دهد، با توجه به نظرات کارشناسی میزان مجاز جو دامی در ترکیب تغذیه گاو شیری 50 درصد می باشد.

برا جذب بهتر جو دامی بهتر است قبل از استفاده خیسانده شود و در صورت امکان آسیاب گردد زیرا جذب میزان مواد مغذی دانه کامل فقط 52 درصد می باشد.

بازار عرضه جو دامی درجه یک در گرگان

بازار عرضه جو دامی درجه یک در گرگان بازار عرضه جو دامی درجه در گرگان بسیار پررونق است زیرا آب و هوای این منطقه برای کشت جو دامی بسیار مناسب است و میزان عرضه این محصول زیاد است، همچنین میزان تقاضای جو دامی نیز در این منطقه زیاد است.

امروز با پیشرفت فناوری های ارتباطی امر فروش و عرضه جو دامی علاوه بر بازار سنتی، در فروشگاه های آنلاین نیز انجام می گردد و خریدار گرامی می تواند با مراجعه به سایت فروش این محصول و بررسی قیمت چندین سایت و همچنین توجه به نظر کاربران در مورد کیفیت محصول آن سایت، جو دامی با قیمت و کیفیت مناسب خریداری نماید.

در امر خرید این محصول، در خرید عمده می توانید محصول را با قیمتی مناسبتر نسبت به خرید خرده خریداری نمایید.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *