نخود از جمله گیاهانی است که در در رژیم غذایی ما ایرانیان و اکثر کشور های دیگر هم مصارف فراوانی دارد، و از جمله حبوباتی است که برای سلامتی بدن ما بسیار مفید می باشد. نخود نوعی از حبوبات است که سر شار از انواع املاح معدنی مانند روی و کلسیم می باشد و یکی از منابع غنی پروتئین نیز هست. متاسفانه در سال های اخیر این غذای با ارزش در رژیم غذایی ایرانیان با کاهش مصرف روبرو بوده است. بذر نخود فله در ارقام مختلف ایرانی و خارجی در فروشگاه های ارائه محصولات و لوازم کشاورزی به آسانی پیدا می شود.

نمایندگی فروش بذر نخود فله

عوامل مختلف در قدرت رویش بذر

عوامل مختلف در قدرت رویش بذر همان طور که می دانید یکی از مهم ترین مراحل در چرخه رویش گیاهان، جوانه زنی بذر آن ها می باشد. بعضی از محققان و صاحب نظران اعتقاد دارند که مهم ترین مرحله در بخش زندگی گیاهان مرحله جوانه زنی بذر آن ها می باشد. چنان چه مشخص است اگر گیاه جوانه زنی خوبی داشته باشد، بقیه مراحل با کمی حوصله و صبر و اهمیت دادن به گیاه با آسانی می تواند طی شود. یکی از مراحل بسیار با اهمیت در جوانه زنی و رشد بذر ها، نحوه به دست آوردن، نگه داری و انتقال بذر ها می باشد.

طول عمر بذر ها نیز در سرعت و قدرت جوانه دهی بذر ها بسیار موثر می باشند. باید دقت که در مرحله خواب بذر آن ها را در خاک کشت نکرد، زیرا حتی اگر شرایط جوانه زنی به خوبی هم موجود باشد، باز بذر ها رشدی از خود نشان نخواهند داد. اما مهم ترین فاکتور در قدرت رویش بذر ها را قدرت جوانه زنی آن ها تعیین می کند. عرضه کننده بذر ها معمولا با اطلاع از نژاد و گونه ی بذر های مختلف، سعی در ارائه ی بذر هایی دارند که از قدرت جوانه زنی و رویش خوبی برخوردار هستند.

عرضه کننده بذر نخود مرغوب فله

عرضه کننده بذر نخود مرغوب فله همان طور که می دانید در سال های اخیر انواع نژاد و گونه های گیاهان در بازار وجود دارد. نخود هم از این قاعده مستثنی نبوده و در سال های اخیر شاهد گونه های بسیار مختلفی از نخود در بازار کشورمان هستیم. گونه های ایرانی که با اصلاح نژاد قدرت جوانه زنی و باردهی آن ها بیشتر شده است، به جرات می توان گفت از بهترین بذر های نخود در سراسر دنیا می باشند.

نمایندگی فروش بذر معمولا از انواع بذر ها برای فروش استفاده می کنند اما مرغوب ترین نخود فله که با ذائقه ی ایرانیان هم به مقدار زیادی هماهنگی دارد، نخود ایرانی می باشد که هم دارای کیفیت و هم قیمت مناسبی می باشند.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *