دام های حیواناتی هستند که در مزرعه یا دامداری ها پرورش داده می شوند و از آن ها در تهیه پوشاک و خوراک بهره می گیرند.

در امر پرورش دام خوراک نقش اساسی دارد. جو دامی درجه یک یکی از بهترین خوراک ها برای احشام است.

مرکز عرضه جو دامی درجه یک کیلویی

میزان سیستئین موجود در جو دامی درجه یک

میزان سیستئین موجود در جو دامی درجه یک در جهان امروز که جمعیت لحظه به لحظه افزایش می باید و دولت ها برای رفع نیاز های خوراکی و پوشاکی مردم در تلاش هستند، دام پروری یکی از مهم ترین مشاغل محسوب می شود زیرا، از احشام برای تولید پوشاک و همچنین از محصولات آن ها و نیز خود احشام برای تولید خوراک استفاده می شود به همین سبب تولید جو دامی درجه یک از اهمیت بسزایی برخوردار است.

در پرورش دام ها باید توجه داشت که مقادیر استاندارد از مواد غذایی و مواد مغذی که حیوانات برای رشد به آن ها احتیاج دارند را در غالب خوراک دامی در اختیارشان قرار بگیرد.

آغاز دام پروری از چه کشوری و در چه زمانی بود؟

پنج هزار سال پیش از میلاد مسیح بود که مردم فلات ایران در نزدیکی رودخانه ها یکجانشین شدند و در پی این یکجانشین شدن تمدن های بشری به وجود آمدند.

در تپه سیلک در نزدیکی شهر کاشان قدیمی ترین آثار بر جای مانده از تمدن بشری یافت شد. مردم فلات ایران از دیرباز به کشاورزی و اهلی کردن دام ها و پرورش آن ها پرداخته اند.

از جمله موادی که به رشد حیوانات کمک می کند می توان به جو، سبوس، تفاله چغندر و پنبه دانه اشاره کرد که جو دامی درجه یک مهم ترین غله برای حیوانات است.

جو، گونه ای از گندمیان که جز دسته غلات است و اولین بار در اتیوپی و آسیای شرقی کشت شد اما برخی محققان زادگاه اصلی این دانه را ایران و رشته کوه زاگرس می دانند. اکنون جو دامی درجه یک نقش مهمی هرم غذایی حیوانات ایفا می کند.

اسید آمینه های مهم برای دام ها کدام اند؟

مهم ترین اسید آمینه ها برای دام ها تریپتوفان، آرژنین، گلوتامین، ترئونین، لیزین، متیونین و سیستئین هستند که وجود هر کدام در جیره غذایی حیوانات بسیار حائز اهمیت می باشد.

سیستئین جز اسید آمینه های غیر ضروری می باشد، برخی آن را اسید آمینه شرطی ضروری می نامند زیرا بدن حیوانات توانایی سنتز آن را ندارد و با مصرف مواد غذایی مانند جو آن را به دست می آورد، سیستئین در جو دامی درجه یک به وفور یافت می شود.

راهنمای انتخاب بهترین جو دامی درجه یک

راهنمای انتخاب بهترین جو دامی درجه یک آیا شما برا انتخاب بهترین جو دامی درجه یک به راهنمایی احتیاج دارید؟پس ادامه متن را بخوانید.

دامداران به آزمایشگاه دسترسی ندارند که کیفیت جو دامی را بررسی کنند اما می توانند با استفاده از برخی روش های مرسوم جو دامی درجه یک را تشخیص دهند.

این روش ها بسیار ساده و سریع هستند. یکی از این روش ها استفاده از حس لامسه است، به این منظور دست خود را وارد کیسه ی جو کنید اگر جو به خوبی خشک شده باشد دما در داخل و خارج کیسه تقریبا یکسان بوده و شما رطوبتی احساس نمی کنید.

یکی دیگر از این روش ها، روش چشیدن است.با استفاده از این روش و گاز زدن و مزه کردن دانه می توان فهمید دانه تازه است یا کهنه، دانه های کهنه و مانده مزه ترش دارند.

اما بهترین روش برای تشخیص جو دامی درجه یک استفاده از حس بینایی است. با استفاده از بینایی می توان کپک ها را دید و همچنین رنگ دانه های تازه به خوبی قابل تشخیص است.

پخش بدون واسطه جو دامی درجه یک ارزان

پخش بدون واسطه جو دامی درجه یک ارزان آیا شما در پی خرید جو دامی ارزان هستید؟شهرستان بوکان یکی از مهم ترین شهر های کشور در تولید انواع دانه ها و غلات است، این شهر به انبار غله کشور معروف می باشد.
پخش محصولات در بازار مصرف به دو نوع صورت می گیرد:
۱-پخش محصول به شبکه های توزیع عمده فروشی
۲-پخش مویرگی یا بدون واسطه
در پخش بدون واسطه جو دامی کیلویی و یا جو دامی عمده در مرکز عرضه جو، تولید کننده محصول جو دامی درجه یک را بدون واسطه و توست بازاریابان خود به فروش می رساند.
همچنین جو دامی به دلیل اینکه تاریخ انقضا ندارد و می توان آن را چند ماه بعد مورد استفاده قرار داد در پخش آن از روش پخش سرد استفاده می شود.
در این روش بازاریاب به صورت حضوری و یا به صورت آنلاین خریداران را شناسایی کرده و پس از اعلام موجودای گرفتن سفارش از خریدار بعد از چند روز جو دامی را به مشتری تحویل می دهند.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *