فروش سیلاژ ذرت در مراجع فروش غذا های دام و طیور می توان یافت. اگر دام داران و دام پروران بتوانند غذای مناسب و مرغوب برای دام ها و طیور خود پیدا کنند، در هزینه های آن ها صرفه جویی قابل توجهی صورت می گیرد و سیلاژ ذرت از این دسته خوراک دام و طیور محسوب می شود.

مرجع فروش سیلاژ ذرت

اهمیت سیلو کردن ذرت علوفه ای در پرورش دام

اهمیت سیلو کردن ذرت علوفه ای در پرورش دام می توان با سیلو کردن کردن ذرت و علوفه، غذای دام ها و طیور خود را در تمام طول سال به ویژه ماه های سرد سال که این محصول را نمی توان با حجم زیاد تولید نمود، تامین کرد، چرا که تغذیه مناسب و درست دام ها، می تواند به افزایش وزن و رشد آن ها کمک شانانی کند ودامدار با این روش می تواند از همه نظر دام های سالم تری را پرورش دهد. استفاده نادرست و عدم تغذیه مناسب دام و همچنین خوراک ها و علوفه های آلوده به بیماری ها موجب مریضی و اختلال در سیستم ایمنی حیوانات می شود. به همین دلیل یکی از بهترین راهکار ها برای نگهداری علوفه و خوراک دام سیلو کردن آن است. یکی از بهترین خوراک های دام سیلاژ ذرت علوفه ای است و سیلو کردن آن نیز بسیار مناسب است، زیرا پسماند آن نوعی میکرو ارگانیسم دارد که موجب تخمیر این علوفه ها می شود و آن ها را تا مدت زمان بیشتری سالم نگه میدارد و حتی با گذشت زمان ارزش غذایی آن تغییری نمی کند. سیلو ذرت علوفه ای به صورت کاملا بهداشتی و استاندارد بسته بندی می شود که این امر از محاسن این محصول به شمار می رود چرا که انجام این کار به صورت اصولی می تواند از از ورود بیماری به محصول جلوگیری کند تا دام ها دچار بیماری نشوند. سیلو کردن سیلاژ ذرت علوفه ای در ایران نسبت به سایر کشور ها رواج بیشتری دارد، عمدتا در کشور های دیگری مانند ایتالیا بیشتر به صورت سبوس نگهداری میشود. سیلاژ ذرت به صورت بسته بندی نیز عرضه می گردد و این محصول بسته بندی شده را می توانید به راحتی برای دام و طیور خود استفاده کنید زیرا در نوع خود بهترین و ارزان ترین است و حیوانات این سیلاژ ذرت بسته بندی شده را با اشتها و رغبت فراوانی می خورند و مناسب ترین غذا برای گاو و گوسفند مخصوصا در فصل های سرد سال است.

روش کاشت ذرت علوفه ای

روش کاشت ذرت علوفه ای ذرت گیاهی است، که در نواحی گرم و معتدل رشد بیشتری دارد اما در بیشتر نواحی می توان آن را کاشت چون با همه آب و هوا ها سازگار است و از محصولاتی ب شمار می رود که توجه دامداران بسیاری را به خود جلب کرده است و از نظر سطح زیر کشت نسبت به برنج و گندم در رنکینگ سوم و از نظر میزان تولید پس از گندم در رنکینگ دوم قرار دارد. این محصول علاوه بر اینکه نیاز دامداران ودام پروران را برای تامین غذای دام های خود برطرف می کند، در صنابع غذایی نیز از اهمیت بسیار بالایی برخورار بوده و از آن استفاده های بی شماری در تولید محصولات غذایی می شود. ذرت معمولا در گردش زراعی بعد از گیاهانی قرار می گیرد که این گیاهان بتوانند مواد غذایی کافی در زمین باقی بگذارند و زمین را نرم و قابل نفوذ نمایند. برای کاشت این محصول باید بذر آن به صورت کاملا یکنواخت و در عمق مناسب خاک و به صورت یکسان در تمامی نقاط زمین زراعتی پخش شود تا محصول به دست آمده از کیفیت مناسبی برخوردار باشد. برای اینکه خاک حاصلخیز تر و بهتر عمل کند و همانطور که گفته شد در خاک مواد غذایی کافی وجود داشته باشد، برای همین موضوع از سال قبل زمین را شخم می زنند و در هر هکتار حداکثر سی تا چهل تن کود می ریزند و با شخم متوسط کود ها را به زیر خاک می فرستند . درباره برداشت ذرت علوفه ای می توان گفت، بهترین زمان برای برداشت این محصول از نظر کمی و کیفی زمانی است که ساقه و برگ های ذرت کشت شده کاملا سبز بوده و دانه های آن حالت خمیری داشته باشند.

آشنایی بیشتر با ذرت علوفه ای

آشنایی بیشتر با ذرت علوفه ای کشور ایران در تولید ذرت علوفه ای به خود کفایی رسیده است و سیلاژ ذرت علوفه ای درجه یک را تولید می کند. سیلاژ ذرت علوفه ای یکی از محصولات بسیار مهمی است که به عنوان خوراک دام و طیور به ویژه گاو و گوسفند مطرح است. بنابراین کمیت و کیفیت علوفه آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این گیاه یکی از بهترین گیاهان برای تولید علوفه سبز است. ذرت علوفه ای یکی از گیاهان خوش خوراک بین دام و طیور است و شرایط مکانیزاسیون را به خوبی می پزیرد. این محصول سرشاز از مواد معدنی از جمله نیتروژن و فسفر و کلسیم و دیگر موارد می باشد و هضم آن بسیار راحت بوده و نوع سیلوی شده آن از بهترین خوراک دام و طیور محسوب می شود. گیاه ذرت جزء گروه گندمیان است، ساقه آن تیره و برافراشته بوده و دارای شاخه های جانبی نیست. ار تفاع و قطر بوته های ذرت به محیط و شرایط رشد آن ها بستگی دارد، هرچه محیط برای رشد آن بهتر باشد، ارتفاع و قطر بیشتری را به خود اختصاص می دهد، ذرت دارای ریشه های قوی انبوه اما سطحی است.

صادرکننده سیلاژ ذرت باکیفیت

صادرکننده سیلاژ ذرت باکیفیت سیلاژ ذرت دزفول در بسته بندی های مناسب و شکیل و استاندارد به بازار عرضه می شود و به دست مشتریان می رسد. شهرستان دزفول از لحاظ موقعیت جغرافیایی و خاک حاصل خیز آن منطقه باعث این شده، که به یکی از قطب های تولید ذرت علوفه ای در کشورمان تبدیل شود و ذرت هایی با کیفیت بالا تولید کند. کیفیت سیلاژ ذرت بسیار حائظ اهمیت است و میزان کیفیت آن به روش نگهداری این محصول در سیلو و بسته بندی و روش تولید آن که با رعایت تمامی نکات ایمنی انجام گرفته است بر می گردد. همان طور که در مطالب بالا گفته شد، بسته بندی این محصولات بسیار مهم است و انجام اصولی آن مانع از کپک زدگی و ایجاد رطوبت در سیلاژ ذرت می گردد و باعث حفظ کیفیت محصول می شود و می توان بهترین نوع آن را به کشور های همسایه و سایر کشور های جهان صادر نموده و به این محصول به چشم یک کالای صادراتی نگاه کرد. به همین دلیل از سال های قبل، محصولات مختلفی از کشور عزیزمان به کشور های دیگر صادر شده است، که یکی از این محصولات سیلاز ذرت علوفه ایمی باشد که بین علوفه های دیگر بیشترین صادارات را داشته است. و سهم قابل توجهی از صادرات علوفه ها را به خود اختصاص داده است و تا الان کشور های بساری خواهان سیلاژ ذرت تولید ایران هستند، که از جمله آن ها می توان به کشور های عراق، امارات و ترکیه و… اشاره کرد.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *