کاشت بذر جو فله از راه بذركاري به صورت دست پاش و يا به وسيله بذر انجام میشود.مراکز توزیع بذر جو،این محصول را به صورت فله در اختیار،مخاطبان قرار میدهند.جو یکی از پر طرفدار ترین محصولات است که برای بسیاری از مردم منبع غذایی مهمی میباشد.

مراکز توزیع بذر جو فله

آشنایی با فرآیند تولید بذر جو

آشنایی با فرآیند تولید بذر جو کاشت جو از طریق بذركاري به صورت دست پاش و يا به وسيله بذر كارها بطور خطي انجام میشود. در مزارعي كه خوب آماده نشده اند و داراي علف هرز مي باشند به وسیله ی دست افشاني به رديفكاري اولویت دارد. فاصله ی بوته ها در كشت دست پاش به یک اندازه بوده است.برخلاف كشت هاي خطي که فاصله ی زيادي بين خطوط خالي مانده و به همین دلیل علف های هرز در این میان رشد میکنند. بذر كاري در مزارع مكانيزه به وسيله بذر افشان بسيار ارزان تر و سريع تر انجام ميشود. به همين دليل از كود پاش هاي سانتريوفوژ به عنوان بذر افشان و براي زير خاك كردن بذر از ديسك استفاده مي گردد.

بهترین تاریخ کشت بذر جو در فصل بهار و پاییز است.در نقاطی که زمستان ها کاملا ملایم باشد.بذرکاری جو در فصل بهار،در پاییز صورت میگیرد.در این صورت اگر بذر جوانه زند به دلیل طولانی تر بودن فصل،بوته ای قوی تری تشکیل خواهد شد.قابل ذکر است که کاشت بذر جو در پاییز،خواب چند ماهه ای را تجربه خواهد کرد.بذر کاری کاشت جو معمولا همراه بذر کاری گندم انجام میشود اما جو بهاری را تا جایی که ممکن است باید زودتر انجام شود.بذرکاری زودتر جو باعث میشود قبل از رسیدن فصل گرم و خشک، محصول رشد کند.

عمق کاشت بذر در مناطق مرطوب کم و در مناطق دیم مقداری زیاد است.عمق بذرکاری در مناطق مرطوب ۳،در مناطق مرطوب نیمه خشک ۵ و در مناطق خشک تر نیمه خشک بین ۶ تا ۸ سانتی متر است.

مقدار بذر با توجه به رطوبت زمین،بهاری یا پاییزی بودن جو،تاریت کاشت و اندازه ی بذر متفاوت است.مقدار بذر و زمان کاشت،بر میزان عملکرد محصول تاثیر دارد.تاخیر در تاریخ کاشت،عملکرد را کاهش میدهد.

صادر کنندگان بذر جو مرغوب فله

صادر کنندگان بذر جو مرغوب فله صادرکنندگان بذر جو سعی بر این دارند که محصول را کامل و بدون نقص در اختیار داوطلبان این محصول بگذارند.محصول مرغوب محصولی است که در زمان مناسب پاییزه یا بهاره کشت شود و به موقع در اختیار خریداران قرار گیرد.

اولویت صادر کنندگان بذر جو،کشت محصولی مرغوب است که در نهایت رضایت مشتری را به ارمغان آورد.بذر جو مرغوب،باید استاندارد و با کیفیت بوده تا علاوه بر رضایت، فروش خوبی برای تولید کنندگان و صادر کنندگان داشته باشد.

قابل ذکر است که کشت جو از پرطرفدارترین کشت های کشور است.که توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *