جو از مهم ترین غلات است که در جهان رتبه چهارم را دارد و این رتبه ها به ترتیب به برنج ، ذرت ، گندم ، جو تعلق دارد.از جو برای مصرف غذایی انسان ها و مصرف دام ها استفاده میشود.برای انسان ها بیشترین مصرف را در پخت نان دارد و در دام ها بصورت خام استفاده می شود.از جو به عنوان افزایش وزن بره ها به انها داده می شود.جو در ایران به صورت محلی تهیه می شود و بهترین جو داخلی مرغوب جو داخلی همدان می باشد که از باکیفیت ترین جو در ایران است.

فروش کلی جو داخلی یک کیلویی همدان

مزایای جو دامی در جیره نشخوار کنندگان

مزایای جو دامی در جیره نشخوار کنندگان این غلات یکی از اصلی ترین مواد غذایی برای دام ها می باشد و به منظور افزایش وزن به انها داده می شود،البته این ماده غذایی را باید با توجه به نظر دامپزشک و کارشناس دام ها به آنها خوراند زیرا مصرف بیش از حد جو برای دام ها خطرناک است و باعث بیماری اسیدوز می شود.

ترشح اسیدکلریدریک موضوع بسیار مهمی در معده می باشد که شما باید با مصف پتاسیم سبب ایجاد آن شوید به همین خاطر مصرف عدس تازه 1401 را با توجه به دارا بودن پتاسیم می تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد.

جو برای استفاده تمام دام ها مناسب است : بره ها، گوسفندان، گاو و گوساله و… .این غله دارای ۱۲ در از پروتئین ها می باشد که ارزش غذایی ان را بالا برده است و حتما در برنامه غذایی دام ها وجود دارد.

باید هنگامی ک جو به رطوبت لازم که ۱۳ درصد است رسید فورا آن را انبار کنید تا کیفیت خود را از دست ندهد و برای مصرف مناسب باشد.برای خوراندن جو به دام ها حالت هایی وجود دارد که آنها را نام میبریم : کامل، غلطک زدن، آسیاب شده، پلت شده است.

برای اینکه مواد مغذی موجود از بین نرود بهترین روش آسیاب کردن است که باعث می شود این مواد معدنی مغذی کاملا جذب بدن شده و از بین نروند ،کامل دادن جو به دام باعث میشود درصد بیشتری از این پروتئین ها از بین رفته و درصد کمی جذب بدن شود.اگر از جو خارجی استفاده می کنید حتما آن را به صورت آسیاب به دام های خود بدهید.

عوامل موثر بر قیمت انواع جو داخلی همدان

عوامل موثر بر قیمت انواع جو داخلی همدان قیمت جو بر اساس کیفیت آنها گذاشته می شود و هر سال متغیر است.همان طور که گفتیم جو دامی همدان از با کیفیت ترین جو موجود در ایران است که بخاطر کیفیت خوبی که دارد مقداری از جو های خارجی گران تر است و این امر باعث شده که فقط در مصارف داخلی استفاده شود و مجوز صادر به دیگر کشور ها را ندارد. کیفیت جو ها بر اساس رنگ آنهاست و هرچه رنگ آن سفیدتر باشد بهتر است و مرغوب تر است که به ترتیب جو سفید ، جو ممتاز ، جو معمولی از کیفیت آنها می گویند و قیمت ها را مشخص می کنند.اگر تمایل استفاده از جو خارجی دارید بدانید ک جو قزاق از جو روس بی کیفیت تر است و جو المان بهترین کیفیت را نسبت به دیگر کشور ها را دارد.

عدس در ایران دارای ویتامین ها و املاح معدنی بسیار مفید و ضروری برای بدن می باشد و هم چنین از خواص درمانی فراوانی بر خوردار است.

قیمت خرید جو داخلی همدان در بازار عمده

قیمت خرید جو داخلی همدان در بازار عمده مسلما بهترین جو را مکانی دارد که دارلی آب و هوای معتدل و سردسیر با خاک حاصلخیز را دارد که جو محلی همدان این امر را اثبات کرده و دلیل قیمت بالای آن است و برای مصرف از بهترین هاست.می شود بجای استفاده از جو خارجی از این محصول داخلی استفاده کرد که کیفیت بالایی دارد. بخاطر مرغوب بودن این محصول قیمت آن نسبت به قیمت جو های خارجی مقداری بیشتر است اما شما برای استفاده اطمینان کامل را دارید و با خیال راحت از کیفیت و وجود مواد مغذی موجود آن را خریداری کنید و برای خریدی بدون واسطه می توانید به تولیدکنندگان این محصول مراجعه کنید و مقدار لازم برلی دام های خود را سفارش دهید و از آن استفاده کنید.

فروش کلی جو نیز وجود دارد و فروشندگان جو میتوانند به راحتی محصولات خود را در اختیار نیازمندان گذاشته و محصول مرغوب خود را با قیمت های مناسب وارد بازار کند‌ تا مصرف کنندگان به جای خرید جو خارجی به محصول داخلی اطمینان کرده و آن را خریداری کنند و باعث رونق اقتصاد در کشور شوند.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *