نخود سفید بسته بندی شده ارزان از حبوبات پرمصرف در صنایع غذایی به شمار می آید. این محصول از نظر درجه کیفی دارای رتبه قابل قبولی از نظر مصرف کنندگان بوده و به علت خواص مصرفی، در بازار با استقبال زیادی روبرو شده است. قیمت فروش نخود سفید ارزان در سال 99 با سیر صعودی همراه بوده است که عواملی متعددی در این روند نقش داشته اند. آیا با آسانترین شیوه خرید این محصول آشنایی دارید؟

فروش نخود سفید بسته بندی شده ارزان

موارد استفاده از نخود سفید

موارد استفاده از نخود سفید انواع نخود از نظر رنگ به ارقام زرد، سفید و سبز دسته بندی می شوند. نخود سفید از نظر سایز جزء ارقام باکیفیت و دانه درشت به شمار می آید که از آن برای تهیه کنسرو نخود، طبخ انواع خورشت های سنتی ایرانی، آش و … می توان استفاده نمود. در فصل زمستان یکی از خوراکی های پرطرفدار در بین ایرانیان تهیه نخود گرم با نوع سفید و دانه درشت این محصول است.
نخود سفید ارگانیک خواص و فواید بی نظیری دارد که همین امر موجب شده از دیرباز برای تهیه آش های سنتی از آن استفاده زیادی داشته باشند. برخی از مهمترین خواص مصرفی نخود عبارتند از:

  • کلسیم موجود در نخود به اندازه کلسیم انواع لبنیات است.
  • شاخص گلیسمی نخود بالا بوده که این امر در تنظیم فشار خون مزمن موثر است.
  • فیبر موجود در نخود می تواند برای کاهش اشتها و در نتیجه وزن به ویژه در بانوان مفید باشد.
  • فسفر و آهن موجود در نخود برای رشد استخوان ها به ویژه در کودکان تاثیرگذار است.
  • مواد معدنی نخود مانند پتاسیم به درمان کبد چرب و حفظ سلامت آن کمک می کند.

همانطور که می دانید بهترین شیوه برای پخت نخود این است که ابتدا به مدت حداقل 8 ساعت آن را در آب گرم بخیسانید تا نفخ و باد آن گرفته شود.

قیمت نخود سفید در سال 99

قیمت نخود سفید در سال 99 قیمت نخود سفید و دیگر ارقام داخلی و وارداتی در سال 99 با نوسانات زیادی همراه بوده است. کاهش تولید و به طبع آن عرضه نخود ایرانی یکی از دلایل تاثیرگذار در این روند می باشد. از سوی دیگر با توجه به افزایش نرخ ارز و دلار، قیمت هر کیلو نخود سفید وارداتی بیش از 50 درصد افزایش داشته است.
هزینه های تولید، بوجاری و بسته بندی، هزینه واردات و عدم حمایت دولت از تولید کنندگان مهمترین عواملی بوده اند که در افزایش نرخ فروش هر کیلو نخود و دیگر حبوبات تاثیر فزاینده ای را سبب شده است. با این وجود شرکت های پخش و فعالین بازار برای خرید نخود ارزان با قیمت رقابتی می توانند به صورت آنلاین و مستقیم از نمایندگی های فروش آنلاین اقدام به ثبت سفارش کنند.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *