یکی از غذاهایی که می توان با نخود درست کرد نخود لب لبی یا نخود آب است. برای تهیه این غذا از نخود با کیفیت لب لبی اعلا استفاده می شود. عرضه کنندگان این نوع نخود برای تامین نیاز جامعه به این نخود اقدام به عرضه آن به بازار نموده اند. شما تا چه اندازه با خواص نخود آشنایی دارید و آیا می دانید چگونه می توان این نخود را از عرضه کنندگان آن تهیه نمود؟عرضه کنندگان نخود لب لبی اعلا

خواص نخود را بشناسید

خواص نخود را بشناسید

نخود یکی از دانه های گیاهی می باشد که از نظر میزان مواد مغذی می تواند تامین کننده بسیاری از نیازهای بدن باشد. میزان پروتئین این محصول بسیار بالا بوده به حدی که می تواند تا اندازه ای جایگزین پروتئین حیوانی باشد.

فیبر از عناصر اصلی تشکیل دهنده این محصول بوده که برای سلامت دستگاه گوارش و افزایش قابلیت هضم ماده غذایی بسیار مفید می باشد.

نخود علاوه بر مصرف خوراکی می تواند خواص درمانی زیادی نیز داشته باشد. مواد معدنی موجود در خون از جمله کلسیم، فسفر و پتاسیم می توانند در سلامت دستگاه گردش خون و تشکیل بافت استخوانی نقش موثری داشته باشند. پتاسیم باعث گشادی عروق خونی شده و منجر به کاهش فشار خون در مبتلایان به عارضه  فشار خون بالا  می گردد.

مصرف نخود به علت داشتن ویتامین‌های گروه A و C همچنین ماده معدنی منگنز می تواند باعث از بین بردن چین و چروک پوست گردد.

این محصول باعث شفاف شدن پوست صورت شده و لکه های پوستی ناشی از افزایش سن را تا حدودی از بین می برد.

از خواص دیگر نخود خاصیت قارچ کشی آن می باشد که برای درمان عفونت‌های قارچی مورد استفاده قرار می گیرد.

وجود مقادیر بالای فیبر در نخود به مقدار قابل توجهی به کاهش سطح قند خون و کاهش وزن بدن کمک می کند.

نخود در درمان سرطان سینه و جلوگیری از پوکی استخوان در زنان نقش مفیدی می تواند داشته باشد. همچنین برای کاهش علائم گرگرفتگی و یائسگی در آن ها مفید است.

از جمله خواص دیگر نخود جلوگیری از ایجاد سنگ های کلیوی می‌باشد همچنین وجود آنتی اکسیدان های مختلف در این ماده غذایی می تواند در تقویت سیستم ایمنی موثر باشد.

قیمت انواع نخود لب لبی درجه یک

قیمت انواع نخود لب لبی درجه یک فروشگاه های عرضه کننده انواع حبوبات و خشکبار همچنین صادر کنندگان انواع محصولات کشاورزی می توانند از نخود لب لبی درجه یک که یکی از بهترین محصولات نخود کرمانشاه می باشد برای تامین نیاز خود استفاده کنند.

برای خرید این نخود صادراتی می توانید با ما تماس گرفته و نسبت به سفارش آن اقدام کنید.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *