تولید جو در ایران سابقه طولانی دارد. فروش عمده جو از طریق تعاونی های کشور ویا بازار آزاد انجام می گیردو بازاری بسیار پررونقی را برای تولید کنندگان به ارمغان می آورد.محصولات دامپروری مانند:شیر،گوشت و تخم مرغ از اهمیت بسیار زیادی برخوردار برخوردار است.تا حدی که افزایش قیمت این محصولات می تواند به نوسان قیمت در قسمت دامپروری و تولید مرغ و تخم‌ مرغ منجرب شود. عرضه مستقیم جو دامی ایرانی در بازار غلات مهمترین نقش رادر در جیره دامهای سبک و سنگین خصوصا دام های پرواری دارد. قیمت و ارزش غذایی جو و ضایعات شکسته سبب شده این محصول نقش پررنگی در جیره دام و طیور داشته باشد.

عرضه مستقیم جو دامی ایرانی در بازار غلات

همه چیز درباره انواع جو دامی ایرانی

همه چیز درباره انواع جو دامی ایرانی چرخه زندگی این گیاه یکساله و از خوانواده گندمان است. اینطور که گفته شده کشت جو از اتیوپی و آسیای جنوب شرقی آغاز شده است. تولید جو پس از ذرت، برنج وگندم در رتبه چهارم قرار دارد. جو خوراک دامی قیمت متفاوتی دارند. جو دامی در بازار غلات و مراکز فروش باقیمت فوق‌العاده مناسب توانسته در بالاترین رتبه قرارگیرد.

بازرگانان این محصولات رابه صورت عمده به تمامی نقاط کشور ارسال می کنند و با توجه به کیفیت خوب آن نظر خریداران و مشتریان خود به سمت خود جلب کرده د آنها را راضی نگه می دارند. فروش مناسب این محصول دامی در بازار می تواند به دليل کیفیت،مرغوبیت و نیز قیمت آن باشد. تولید کنندگان جو ایرانی بر این باورند که:

عرضه جو دامی ایران این را نشان می دهد که کیفیت برابری می کند با سود بیشتر.

مزایای جو دامی ایرانی برای گوسفندان

مزایای جو دامی ایرانی برای گوسفندان این محصول دارای وزن هزار دانه بالایی است.به این معنی که تراکم نشاسته ای بالایی دارد و میزان انرژیبالایی در زمان هضم در دستگاه گوارش دام ها تولید می کند. جو دامی در صد پوکی دانه بسیار کمی دارا می باشدو علائم زنگ زدگی دیده نمی شود. ظاهر دانه ها نسبتا چاق هستند و باریک و قلمی نیستند.

جو دامی تولید شده در کشور از کیفیت بالایی بر خورداراست و باکیفیت مناسبی عرضه می شود و با جو دامی وارداتی در رقابت است .تولیدکنندگان جو ایرانی این محصول را به صورت عمده به فروش می رسانند واگر خریداران با تناژ بالاتری خواهان این محصول باشند از نظر قیمت ارزان‌تر و مناسب تر بدست خواهند آورد.جو دامی میزان فیبر موجود دراین دانه ها مقدار زیادی از حجم دانه را در بر می گیرد. این یک مزیت بزرگ است چراکه این محصول جهت حفظ میکروفلورای دستگاه گوارش دام می شود.

امروزه از جو برای تامین غذای طیور و دام های اهلی استفاده بیشتری می شود. جو برای رشد خود به آب کافی نیاز دارد. بخاطر همین این محصول در ایران مکان مناسبی است برای رشد و پرورش این دانه ها.کشاورزانی که جو می کارند به آسانی محصول خود را برداشت می کنند و معتقدند جو مقاومت بیشتری نسبت به سایر غلات دارد.

تغذیه گوسفندان باید انرژی،ویتامین‌ ها و مواد معدنی داشته باشد. گوسفندان در صد بزرگی از نیاز های غذای خود را از مراتع و یا از طریق خوراک مکمل دریافت می‌کنند. تامین مواد مغذی کافی در رژيم غذایی گوسفند باعث :باروی بالا، مرگ و میر پایین، افزايش مقدار شیر، رشد سریع، کم شدن خطر بیماری و افزايش وزن می شود.تولید کنندگان جو ایرانی جزو بهترین پرورش دهند گان هستند. نیاز تغذیه گوسفندان باتوجه به سن، اندازه و وضعیت فیزیولوژیکی تعیین می شود. از ایام قدیم برای نشخوا کنندگان جو غذای ایده آلی بوده است.

تولیدکنندگان برتر جو دامی ایرانی در شمال

تولیدکنندگان برتر جو دامی ایرانی در شمال به دليل آب و هوای مرطوب و خاک حاصلخیز، یکی از مناسب ترین مناطق برای کشت و پرورش دادن جو به شما می رود البته در مناطق سرد سیر نیز رشد دارد. بخاطر این نوع آب و هوا انواع جو ایرانی رشد خوبی دارد.تعدادی از تولید کنندگان برتر جو دامی ایرانی در شمال کشور:

شهاب زمانی> مازندران، آمل

شرکت تنکادشت شمال >مازندران، شیرودی

احمد یعقوبی> مازندران، فریدون کنار

زهرا محمدی>مازندران، ساری

بامداد اسدی>مازندران، بهشهر

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *