صادرات ذرت علوفه ای خشک به کشورهای خارجی باعث شد تا تولیدی هر سال حجم تولید را به طور چشمگیری افزایش دهد. ذرت هایی که برای علوفه دام ها انتخاب می شوند ساقه هایی قطور و بلند وارد و برگ های آنها کاملا پهن و بلند است کخ به صورت تازه و خشک برای دام استفاده می شوند و ارزش غذایی زیادی هم دارند. این علوفه ها بسته بندی می شوند تا ماندگاری زیادی هم داشته باشند. صادرات ذرت علوفه ای خوراک دام آن هم در حجم بالا باعث شده تا تولیدی در این تجارت به درآمد ارزی زیادی دست پیدا کند.

صادرات ذرت علوفه ای مرغوب

اطلاعات کاربردی درباره ذرت علوفه ای

اطلاعات کاربردی درباره ذرت علوفه ای ذرت علوفه ای سرخه دارای سطح کیفی بالایی بوده و فروش خوبی هم دارد. درباره این علوفه اطلاعاتی زیادی جمع آوری شده که به بررسی آنها می پردازیم. برای کاشت این ذرت از بذرهایی درشت و با کیفیت استفاده می کنند که رشد خوبی دارند. به همین دلیل علوفه بدست آمده هم کاملا رسیده و مرغوب می باشد و عطر و طعم خوبی هم برای دام ها دارد. کاشت این علوفه در بیشتر نقاط کشور باعث شده تا تولید آن روندی صعودی داشته باشد.

یکی از مهمترین دلایل آن ممکن است تردی و زودپز بودن این نوع عدس درشت ایرانی نسبت به نمونه های ریز باشد همچنین سطح صاف تری را دارا می باشند.

این علوفه با نمونه هایی که برای خوراک انسان استفاده می شود کاملا متفاوت بوده چون ساقه هایی کشیده و بلند دارد که کاملا ترد هستند و حتی زمانی هم که خشک می شوند دام ها می توانند به آسانی از آنها استفاده کنند. برگ های این گیاه کاملا کشیده و پهن و بلند هستند و هر ساقه دارای چندین برگ بوده که پس از برداشت از ساقه جدا نمی شوند و دام می تواند با مصرف آنها به وزن خوبی برسد.

دانه های ذرت در قسمت گل گیاه قرار دارند که به رنگ زرد هستند و کاملا سالم و رسیده می باشند بدین ترتیب شما می توانید برای رشد و وزن گیری دام ها از آنها استفاده کنید. ذرت های علوفه ای دد مناطق کم آب و کم بارش هم رشد خوبی دارند چون به هر شرایط اقلیمی مقاوم هستند.

آشنایی با انواع ذرت علوفه ای

آشنایی با انواع ذرت علوفه ای ذرت علوفه ای بوکان دارای نمونه های مختلفی بوده چون هر کدام از بذر خاصی به عمل می آیند. ذرت دارای ۲ نوع بوده که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

  • ذرت خوشه ای
  • ذرت علوفه ای

نمونه های خوشه ای دارای دانه های درشت و رسیده ای هستند که انسان هم می تواند از آنها استفاده کند. نمونه های خوشه ای برگ و ساقه و علوفه زیادی ندارند. اما نمونه های علوفه ای چون بیشتر برای خوراک دام تولید می شود علوفه زیادی هم دارند. برخی ذرت ها دیر رس و برخی دیگر زود رس هستند و این امر بستگی به نوع بذر و همچنین شرایط نگهداری آنها دارد. بدین ترتیب مصرف کنندگان می توانند آنها را شناسایی کنند.‌

برای داشتن یک خرید ایده آل پیشنهاد می شود به فروشگاه های معتبر و یا سایت های اینترنتی شناخته شده فعال در عرصه عدس ریز خارجی اقدام به خرید کنید.

ذرت های علوفه ای اگر به طور کامل رسیده باشند دارای ارتفاع زیادی هستند و تعداد برگ و خوشه های آنها هم بیشتر است بدین ترتیب دام های زیادی می توانند آن را مصرف کنند. در این زمان بافت علوفه ترد تر و نرم تر خواهد بود و عطر و طعم بهتری هم دارد. تنوع بالا در تولید این علوفه ها باعث شده تا دامداری ها بتوانند طبق نیاز دام به راحتی انتخاب خود را انجام دهند.‌

ریشه ذرت های دامی بزرگ بوده و چون رشد زیادی هم دارا زمانی که آن را از ساقه جدا می کنید دارای شیره فراوانی می باشد. علوفه های سبز رنگ و سالم بدون آفت هستند و هیچ ضرری هم برای دام ندارند.

عوامل موثر بر کیفیت ذرت علوفه ای

عوامل موثر بر کیفیت ذرت علوفه ای عوامل زیادی که در زیر به آنها اشاره می کنیم همگی بر کیفیت درت علوفه ای تاثیر دارند:

  • اولین عامل نوع بذر است اگر برای کاشت بذرهای زودرس را انتخاب کنید علوفه ها رشد بیشتر و کیفیت بهتری هم خواهند داشت و مغز آنها کاملا توپر و ترد می باشد که دام می تواند به راحتی آن را هضم کند.
  • نحوه کاشت از دیگر عواملی است که می توان در کیفیت علوفه نقش داشته باشد. به همین دلیل تولیدی ابتدا زمین را به خوبی شخم می زند و سپس بذرها را درون خاک قرار می دهد تا درون خاک نقوی قرار بگیرند و به خوبی رشد کنند. افزودن گود به خاک باعث شده تا گیاه هم رشد خوبی داشته باشد و هم میزان باردهی آن بیشتر باشد.
  • ذرت از گیاهانی است که برای رشد به آب نیاز دارا بنابراین آبیاری روزانه می تواند به رشد هر چه سریع و بهتر گیاه کمک زیادی کند. کاشت این گیاه در مناطق پر بارش باعث شده تا بهترین بازدهی را داشته باشد. پس انتخاب منطقه مناسب برای کاشت در کیفیت محصول نقش دارد.
  • مراقبت های روزانه و سم پاشی کردن مانع از افت گرفتن گیاهان می شود.
  • زمانی که محصول به خوبی رسیده می شود باید برداشت گردد بدین ترتیب شما می توانید به کمک دستگاه آن را برداشت کنید تا دور ریزی نداشته باشد.
  • بسته بندی و پرس کردن علوفه ها باعث شده تا به صورت تازه و خشک قابل مصرف باشند.

تولید کننده ذرت علوفه ای دزفول

تولید کننده ذرت علوفه ای دزفول تولید کننده ذرت علوفه ای دزفول را پس از تولید از طریق دستگاه های پیشرفته برداشت و بسته بندی می کند تا بتواند در بازار داخلی و خارجی آنها را به فروش برساند. تولید در حجم بالا باعث شده تا تولیدی بتواند هم نیاز بازار داخلی را برطرف سازد و هم در بازار جهانی فعالیت کند که این تجارت سود خوبی برای او به ۷مراه دارد و باعث توسعه و پیشرفت کار او می شود. تولیدی برای پیشرفت به نیروی انسانی زیاری نیاز دارد.

تولید این گیاهان به روش صنعتی کاری ساده و راحت است که در کمترین زمان صورت می گیرد.امروزه تولید بیشتر نیاز به تجهیزاتی پیشرفته و نیروی انسانی مجرب و کارشناسان خبره دارد تا بتواند تولیدی را به سود برساند. طی سال های اخیر کارخانه ها توانسته اند حجم بالایی از علوفه های دامی را تهیه کنند که خاصیت زیادی هم دارد و می تواند به تقویت بدن دام هم کمک کند.

برای تولید و کاشت این نوع علوفه بذرهایی استفاده می شود که رشد و کیفیت خوبی دارد. تولید کنندگان به طور گسترده ای این گیاه را تولید می کنند و علاوه بر تامین بازار های داخلی مقداری از محصولات خود را به کشور های همجوار صادر می کنند و از این طریق ارز بالایی را به کشور وارد می نمایند.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *