جو غنی از ویتامین ها ، مواد معدنی و پروتئین بسیاری است که در رشد دامها تاثیر زیادی دارد. سالانه چندین هکتار از جو داخلی قم زیر کشت زمینهای این استان قرار می گیرد و با دیگر جوهای وارداتی رقابت می کند . این جو یکی از اصلی ترین و پر مصرف ترین غلات برای پرواربندی دام ها می باشد.در ضمن خرابی و پوکی این جو بسیار کم می باشد.

تولید زیاد جو در قم باعث شده که کارخانه های زیادی در سطح استان به وجود بیاید به علاوه اشتغال جوانان زیادی را به وجود آورده است.این کارخانه ها جو را خریداری می کنند و با چند غلات دیگر مخلوط کرده و آن را به صورت کنسانتره در می آورند که این محصول برای رشد دامها بسیار مناسب می باشد.

کشاورزان به دو صورت جو را کشت می کنند که بهاره یا پاییزه می باشد.و انواع جو در بازار: جو دو سر، جو پرک، جو پوست کنده، جو سفید، جو پوست نکنده و جو زبویا که سمی است و مصرف آن بسیار خطرناک می باشد.

 

خرید جو داخلی قم به قیمت کارخانه

اهمیت استفاده از جو در پرواربندی دام ها

اهمیت استفاده از جو در پرواربندی دام ها جو یکی از بهترین و پر مصرف ترین غلات برای دامپروری و پرورش دام درکشور است که برای استفاده بسیاری از دامداران و گاوداری ها مورد استفاده قرار می گیرد.

جو از اصلی ترین غذای دام ها است که دارای ویتامین ها و پروتئین زیادی است. جو سرشار از ویتامین های A E Dو C می باشد .به علاوه در جو آهن ، فسفر ، مس و کلسیم زیادی است . در جو ۱۱ تا ۱۲ درصد پروتئین وجود دارد ، که رشد و پرورش دام ها کمک زیادی می کند.

نخود، به عنوان عضوی از خانواده حبوبات شناخته می شود که در سفره ایرانیان، به فراوانی مشاهده می شود و امکان مصرف آن به صورت خام، و یا حتی در غذا وجود دارد که این امر، سبب کاربرد گسترده آن در غذا هایی ایرانی شده است.

طبع جو سرد و خشک است و برای دستگاه گوارش مفید می باشد . بنابراین با این همه مواد مغذی که در جو وجود دارد می توان گفت بهترین و اصلی ترین غذای دام های کوچک و بزرگ می باشد .

استفاده جو به عنوان غذای دامی بهترین گزینه است چون سریعا وزن دام ها را بالا برده و به سود دهی بالایی می رساند. برای تسهیل و کمک به دامداران و دامپروران ، کارخانه تولید جو آن را از کشاورزان خریداری کرده و بعد از فراوری کردن در اختیار خریداران با کیفیت عالی و مناسبترین قیمت می گذارد.

چون ، استان قم یکی از تولید کنندگان بزرگ جو در کشور است و از نظر کیفیت مرغوبترین محصول را ارائه می دهد ، خریداران و واسطه گران زیادی از سطح کشور برای خرید جو مصرفی به این استان رفت وآمد می کنند . جو دامی قم را می توان از شرکت دامداران و برخی از مجموعه های مربوط به این کار خریداری کرد.

عوامل موثر بر کیفیت جو داخلی قم چیست؟

عوامل موثر بر کیفیت جو داخلی قم چیست؟ پخش جو داخلی قم ، به وسیله واسطه گران خرید و فروش جو انجام می گیرد . عوامل زیادی بر کیفیت جو داخلی قم تاثیر گذار است که برخی از این عوامل شرایط آب و هوای گرم و خشک ، استفاده از کود های حیوانی به جای کود های شیمیایی و وجود سیلو های نگهداری ، می باشد .

به علت شرایط اب و هوای مناسب برای کشت جو در قم ، این محصول بسیار مرغوب است و با جو های وارداتی قابل مقایسه نیست . استان قم از نظر موقعیت جقرافیایی تقریبا در ناحیه گرم و خشک کشور قرار دارد که این مساله برای تولید کنندگان جو اهمیت زیادی دارد .

نخود فله ای کرمانشاه یکی از انواع نخود است که با کیفیتی بسیار بالا در این خطه پرورش پیدا می کند و به صورت فله ای و یا بسته بندی به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می گردد.

مراکز پخش جو داخلی درجه یک تولید قم

مراکز پخش جو داخلی درجه یک تولید قم دامداران و دامپروران می توانند جو مصرفی دام های خود را از مراکز پخش جو داخلی قم خریداری نمایند .

جو داخلی قم را می توان از شرکت های دامداران استان و برخی از مجموعه های مربوطه واشخص حقیقی خریداری نمود .جو دامی ایرانی در مراکز پخش این محصول به صورت عمده و به نرخ روز در اختیار خریداران قرار می گیرد . مراکز پخش جو داخلی درجه یک قم ، با خدمات حضوری و غیر حضوری ( اینترنتی ) مرغوبترین وعالی ترین جو دامی را با مناسب ترین قیمت در اختیار مشتریان خود قرار می دهند .

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *