جو یک محصول پراز خواص با انرژی بالا است که به خاطر پروتئین ها وویتامین های زیادی که دارد در جیره غذایی دام قرارگرفته است. خرید عدس بوجاری شده به این منظور انجام می شود که برای تامین انرژی دام استفاده می شود،این محصول به طور میانگین ۱۱ الی ۱۲ درصد پروتئین دارد و ارزش آن به واریته ،میزان پروتئین و وزن حجمی دانه بستگی دارد. برای هضم بهتر جو باید آن را آسیاب یا بلغور کرد واین محصول اگر به صورت کامل برای دام استفاده شود به طور میانگین نیمی ازآن یعنی ۵۲ درصد جذب خواهد شد. چون این دانه اهمیت زیادی در صنعت دامپروری دارد و چون می توان آن را دربیشتر مناطق کشت نمود،در بسیاری از مناطق ایران کشت می گردد.

خرید جو داخلی خشک با نازلترین قیمت

میزان تریپتوفان موجود در جو داخلی خشک

میزان تریپتوفان موجود در جو داخلی خشک ازبهترین نمونه های این محصول ،جو داخلی ارزان وخشک مشهد است که از کیفیت بالایی برخوردار است.از دانه های جو علاوه براینکه برای خوراک دام های نشخوار کننده استفاده می شود ،به عنوان خوراک برای بعضی از پرندگان هم استفاده می شود. این دانه ها چون نسبت به گندم در برابر کم آبی مقاومت بالاتری دارند، در سال های کم آبی حجم برداشت این محصول بیشتر است.

باتوجه به اینکه صنعت دامداری افزایش یافته ومیزان جوی برداشت شده در کشور پاسخگو نیست نیاز هست که از کشورهای مختلف این محصول وارد شود، البته با آنالیز دقیق کیفیت جوی داخلی متوجه می شویم این محصول برای دام های ما مناسب تر می باشد. میزان تریپتوفان و پروتئین موجود در جو داخلی خشک بالاتر از ذرت و دیگر مواد غذایی می باشد به همین خاطر تاثیر بیشتری روی دام دارد وفروش بالایی هم دارد.

مشخصات بارز جو داخلی خشک مرغوب چیست؟

مشخصات بارز جو داخلی خشک مرغوب چیست؟ از مشخصات جو داخلی مرغوب این است که این محصول دانه های درشت وپری داشته ورنگ آن روشن نباشد ودارای بوی خوبی باشد پس بنابراین هرکدام ازجوهای داخلی یا خارجی این ویژگی ها ومشخصات رو داشته باشند، بهتر هستند،دربیشتر مواقع جوی داخلی بهتر است ولی ازبین محصولات خارجی جوی روسیه هم از کیفیت خوبی برخوردار است.معمولا خریداران بیشتر به استفاده از محصول داخلی تمایل دارند.

به دلیل اینکه شرایط آب و هوایی کشور ما مناسب هست برای تولید جو،کیفیت این محصول درکشور بالا است البته متاسفانه به خاطر کمبود بارش در سالهای اخیر، میزان تولید تا حد زیادی کاهش یافته واین امر باعث شده محتاج کشورهای دیگر برای تامین نیاز داخلی باشیم. بیشترین جو تولید شده در کشور مربوط به استان های همدان و کرمانشاه است که از کیفیت بالایی هم برخوردار است.

فروش بدون واسطه جو داخلی خشک ارزان

فروش بدون واسطه جو داخلی خشک ارزان خرید جو خشک از کرمانشاه با توجه به شرایط محیطی خوبی که دارد ،بیشتر انجام می شود البته این محصول در کرمانشاه به دلیل آب و هوای مناسب ،از کیفیت بالایی برخوردار است. از جاهایی که جوی داخلی کرمانشاه در آنجا استفاده می شود می توان به کارخانه های آرد سازی و بیسکویت سازی، ماء الشعیر،جیره غذایی دام و پرندگان اشاره کرد.معمولا در همان اوایل فصل برداشت ،فروش بدون واسطه جوی داخلی خشک ارزان ،بسیار زیاد بوده و خریداران بالایی دارد،البته بعضی از دامداران به صورت عمده خرید می کنند و آن را تا سال بعد انبار می کنند.

مناطق مختلفی از کشور، به دلیل اهمیت جو در خوراک دام ،اقدام به تولید این محصول می کنند، مثلا یکی ازاین مناطق خراسان رضوی می باشد که با ایجاد مزارع بزرگ پرورش جو، یکی از بزرگترین قطب های کشت این محصول در کشور می باشد که محصول این منطقه کیفیت بالایی نیز دارد. به دلیل خاک حاصلخیز وشرایط آبی مناسبی که در منطقه خراسان رضوی وجود دارد ،محصول این منطقه از پروتئین بالایی برخوردار است.

میزان پروتئین موجود در عدس پاک شده،مهم ترین تفاوتی است که میان نوع داخلی و خارجی وجود دارد،تفاوت بعدی مربوط به قیمت محصول می باشد که به خاطر مسافت های طولانی که جوی وارداتی طی می کند ،ازقیمت بالاتری برخوردار می باشد وتفاوت بعدی این است که محصول داخلی رنگ روشن تر و سفید تری دارد.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *