گندم از محصولات استراتژیک نه تنها در ایران بلکه در کل جهان است و سالانه مقادیر بسیار زیادی از آن برای تهیه انواع نان و محصولات دیگر مورد نیاز است و برای کاشت آن در زمین زراعی باید از گندم بذر با کیفیت استفاده شود.

تولید گندم بذر عمده و عدس بوجاری شده توسط تولید کننده معتبر این محصول در کشور صورت می گیرد و خریداران این محصول که اغلب کشاورزان و فروشندگان بذرهای کشاورزی هستند می توانند نیاز خود را به طور مستقیم از این تولید کننده با قیمت مناسب تامین کنند.

تولید بهترین گندم بذر عمده

توصیه های لازم برای تهیه گندم بذر مرغوب

توصیه های لازم برای تهیه گندم بذر مرغوب برای به دست آوردن بهترین گندم پس از کاشت در مزرعه که منجر به تولید آرد مرغوب و با کیفیت شود گندم بذر مرغوب ضروری ترین ماده مورد نیاز است و در انتخاب آن باید توصیه های زیادی مدنظر قرار گیرد که برخی از آنها به طور خلاصه شامل موارد زیر می شوند :

  • بذر باید شناسه دار باشد به این معنی که محل تولید و نحوه عملکرد و شرایط کشت آن باید به طور دقیق توسط فروشنده معتبر آن ارائه شود.
  • بذر باید کاملا بوجاری شده باشد و هر گونه ساقه یا برگ خشکیده از آن به طور کامل حذف شده باشد.
  • کمترین میزان شکستگی دانه در این بذر باید وجود داشته باشد همچنین بذر باید فاقد دانه های پوچ باشد.
  • بهترین این محصول با استفاده از ترکیبات شیمیایی خاص کاملا ضدعفونی شده است تا امکان رشد قارچ و کپک روی آن وجود نداشته باشد و این مساله را می توان به راحتی از رنگ متفاوت این بذر از بذرهای معمولی تشخیص داد.
  • وزن هزار دانه در انتخاب این محصول بسیار با اهمیت است و هر چه این عدد بیشتر باشد به معنی داشتن میزان کربوهیدرات بیشتر در آن است و آرد بیشتری از ان به دست می آید.

صادرات انواع گندم بذر عمده

صادرات انواع گندم بذر عمده ایران یکی از کشورهای تولید کننده گندم در جهان است و به همین دلیل بهترین انواع بذر گندم اصلاح شده نیز در مراکز تحقیقاتی و مزارع آن تولید و برای اهداف صادراتی می توان مورد استفاده قرار بگیرد به نحوی که یکی از منابع درآمد برای صادر کنندگان این دانه شده است.

صادرات عدس پاک شده به صورت عمده توسط صادر کننده انجام می شود و می تواند درآمد ارزی خوبی برای صادر کننده به همراه داشته باشد؛ انواع مختلف این بذر در داخل کشور و در رقم های بسیار مختلف تولید می شود و با توجه به شرایط آب و هوایی کشورهای همسایه با شرایط اقلیمی ما، این بذرها دارای خریداران دایمی بسیار زیادی در این کشورها هستند و سالانه هزاران تن از این بذر به این بازارهای فروش روانه می گردد.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *