بعد از غلاتی مانند برنج و گندم، سومین رتبه از نظر اهمیت، از آن ذرت بوده و جالب است بدانید که آن را به عنوان پادشاه غلات می شناسند. چرا که هیچ غله ای به اندازه ذرت، تا این حد نمی تواند دانه تولید کند. اما در معرفی یکی از بهترین ارقام ذرت که در نمایندگی پخش غلات موجود بوده و مورد انتخاب از سوی بسیاری از خریداران قرار گرفته؛ ذرت محلی ایرانی را می توان نام برد.

نمایندگی پخش ذرت محلی ایرانی

هر آنچه که باید در مورد ذرت محلی بدانید

هر آنچه که باید در مورد ذرت محلی بدانید ذرت از غلات های پر استفاده ای است که آن را یا به روش کشاورزی و یا به روش گلخانه ای کشت کرده و مورد تولید و پرورش قرار می دهند.
از همین رو می توان آن را تحت یکی از عناوین ذرت محلی یا ذرت بازاری در بخش های مختلف فروش دید؛ در این میان، علاقه خریداران به ذرت محلی، بیش از نوع بازاری آن بوده؛

به این دلیل که عقیده دارند ذرت محلی، ارگانیک تر بوده و دارای طعم لذیذتر و کیفیت بیشتری است؛ از حق که نگذریم؛ واقعاً هم همینطور بوده و ذرت های محلی دارای برتری و امتیازات بیشتری نسبت به ذرت های دیگر می باشند.

طبیعت کنسرو نخود فرنگی چیست؟

کنسرو نخود فرنگی دارای طبع سرد و تر می باشد.

اما آیا تا به حال با خود فکر کرده اید که از ذرت محلی، چه مصارفی را به عمل می آورند؟
شاید تصورتان از مصارف ذرت، تنها محدود به پاپ کرن یا دانه های آن برای تزیین سالاد و غذا باشد؛ اما باید بدانید که این ذرت درجه یک و کاملاً سالم، از کاربردهای دیگری هم برخوردار می باشد؛ یعنی از آن برای تولید چنین فرآورده هایی در صنایع غذایی نیز بهره جسته و بدین ترتیب فرآورده های خوراکی تقویت کننده و خوشمزه ای را ارائه می دهند:

  • روغن ذرت
  • آرد ذرت
  • شربت ذرت
  • پفک و انواع اسنک

قیمت انواع ذرت محلی در سال اخیر

قیمت انواع ذرت محلی در سال اخیر ذرت محلی ارگانیک یک امتیاز بسیار خوب را در خود گنجانده و آن هم این است که برای کشت و تولید آن متوسل به هیچ کود شیمیایی و مضری نشده اند؛ بلکه تنها از کودهای حیوانی مفید برای آن استفاده نموده و در نتیجه اقدام به ارائه انواع ذرت محلی درجه یک تحت این نمونه ها کرده اند:

  1. ذرت شیرین: درای دانه های کروی و چروکیده ای است که میزان رطوبت نیز در آن نسبت به ذرت های دیگر بیشتر خواهد بود.
  2. ذرت غلاف دار: نسبت به باقی ذرت ها دارای قدمت بیشتری بوده و دارای مصارف تجاری نیست.ذرت بلوری: دارای دانه هایی گرد با رنگ سفید تا نارنجی بوده و و بوته های آن از امکان رویش سریع برخوردار هستند.
  3. ذرت دندان اسبی محلی: از رایج ترین نوع ذرت به شمار رفته و دارای دانه هایی به رنگ سفید تا کمی زرد می باشد.
  4. ذرت آردی: به منظور نشاسته سازی از این نوع ذرت استفاده به عمل آورده و دارای دانه های نرم و سفید رنگی است.
  5. ذرت بو دادنی: دارای دانه های ریزی بوده و با دیدن دانه های پر حجم می توان به کیفیت بالای آنها پی برد.قیمت نخود سبز در بازار در ابتدای فصل برداشت به دلیل نوبر بودن معمولا بالاتر می باشد.قیمت نخود سبز را اغلب کشاورزان و تولید کنندگان این محصول مشخص می کنند.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *