گندم شکسته دامی یکی از مواد مورد استفاده در جیره غذایی دام و طیور می باشد که از انرژی و ویتامین های بسیار زیادی برخوردار است به طوری که استفاده از آن به دلیل پروتئین مورد نیاز بدن دام و قیمت مناسب آن روز به روز بالاتر می رود و موجب تسریع در رشد دام می گردد. بنابراین برای تامین نیاز دامپروری ها مرکز عرضه گندم شکسته دامی با استفاده از شیوه های متنوعی به توزیع این محصول در بازار می پردازد.

مرکز عرضه گندم شکسته دامی

بررسی ارزش غذایی گندم شکسته برای دام

بررسی ارزش غذایی گندم شکسته برای دام گندم شکسته یکی از پرمصرف ترین محصولاتی می باشد که در تغذیه دام مورد استفاده قرار می گیرد، از آنجایی که از ارزش غذایی بسیار زیادی برخوردار است به همین دلیل استفاده از آن برای دام ها به رشد و پرورش این حیوانات کمک فراوانی می کند. 
 معمولا انواع گندم دامی شکسته به صورت نرم و سخت، بهاره و زمستانه، سفید و قرمز در بازار به فروش می رسند که گندم دامی سخت نسبت به نوع نرم آن از اثرات تغذیه ای کمتری برخوردار است.

معمولا گندم شکسته دارای پروتئین خامی در حدود 10 تا 15 درصد می باشد که به سرعت جذب بدن حیوانات می گردد و منجر به رشد آنها خواهد شد.

اما برای جذب بهتر گندم به بدن حیوانات به این محصول آنزیم های مختلفی اضافه می کنند تا جذب و هضم آن برای حیوان سریع تر گردد.

تحقیقات نشان داده شده است که گندم شکسته حاوی انرژی متابولیسم بسیار زیادی است. همچنین گندمک های شکسته دارای انواع مختلفی از پنتوزان ها می باشند که در حدود 5 تا 8 درصد آنها را به خود اختصاص داده اند.
می توان یکی از مهمترین این پنتوزان ها را آرابینوگزیلان ها معرفی کرد که این مواد معمولا به اندازه ده برابر وزن خود به جذب آب خواهند پرداخت و بدین ترتیب به افزایش گرانروی و ویسکوزیته مواد کمک می نمایند و قابلیت هضم مواد را کاهش داده و به رطوبت بیشتر بستر منجر می شوند.  

روش های تهیه گندم شکسته دامی

روش های تهیه گندم شکسته دامی بسیاری از مرغداران و دامداران همواره به دنبال خرید گندم مناسب دام هستند تا موجب داشتن دام های سالم و پربازده گردند. بنابراین با استفاده از روش های مختلفی به تهیه گندم شکسته دامی می پردازند که از جمله این روش ها می توان به روش حضوری و اینترنتی اشاره کرد.

با توجه به این که استفاده از اینترنت امروزه در بین همه اقشار جامعه متداول گردیده، به همین جهت خرید اینترنتی گندم شکسته دامی بسیار پررونق شده است.

بنابراین بسیاری از افراد با استفاده از روش های مجازی و اینترنتی خیلی سریع و راحت، بدون اتلاف وقت و در کمترین زمان ممکن انواع گندم شکسته دامی را بدون واسطه و با قیمت مناسبی خریداری می نمایند. 

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *