بازار فروش نخود رسمی بسیار داغ و پر رونق می باشد. برای خرید این محصول با کیفیت می توانید به صورت مستقیم به کشاورزان و نمایندگی های این محصول در رشت مراجعه کنید. 

فروش مستقیم نخود رسمی درشت

مشخصات انواع نخود رسمی بوکان

مشخصات انواع نخود رسمی بوکان نخود رسمی بوکان بر اساس کیفیت و مرغوبیت آن مشخص می شود، مشخصات بارز نخود ارگانیک رسمی بوکان عبارت هستند. 

  • ۱.جنس نخود؛ به طور عمده نخود سفید به دو دسته آبگوشتی و بلبلی(نخودچی) و نخود مجلسی درشت تقسیم می شود که موارد مصرف هر کدام متفاوت است، از نظر قیمت هم اکثرا نخود لبلبی قیمت بالاتری دارد.  قطب نخود آبگوشتی ایران استان های کردستان و لرستان است و قطب نخود لبلبی، شهرستان های هشترود، نقده و بوکان در  شمال غرب کشور می باشد.
  • ۲.سایز نخود؛ هرچه سایز نخود بزرگتر و یک دست باشد قیمت آن هم بالاتر است، سایز نخود های بوکان بیشتر سایز بزرگ هستند.
  • ۳. خلوص نخود؛ یکدست بودن گونه های آن باعث خلوص نخود خواهد شد.
  • ۴. تمیزی نخود؛ هرچه ضایعات نخود از جمله خاک و سنگ و .. کمتر باشد قیمت آن بالاتر است.
  • ۵. رسیدگی نخود؛ نخودی که زودتر از موعد چیده شده و اصطلاحا نارس باشد به طوری که رنگ آن هنوز متمایل به سبز است قیمت آن پایین تر است. همچنین در مورد نخود آبگوشتی هر چه نخود رسیده تر و خوش رنگ تر باشد پسندیده تر است اما در مورد لبلبی نباید به این درجه از رسیدگی برسد، چون هر چند جنس نخودچی آن پسندیده تر است ولی شکننده تر شده و زیر دستگاه به لپه تبدیل می شود.
  • ۶. سالم بودن نخود؛ نخود نباید زیر دستگاه خرمنکوب یا کمباین شکسته و لپه شده باشد و نیز نباید به پوست آن آسیبی برسد، اگر پوست نخود لبلبی به اندازه یک سر سوزن کنده شود به درد نمی خورد چون در جریان تبدیل آن به نخودچی به آن آب زده می شود و آب زیر پوست نفوذ کرده و وقتی از دستگاه آتش بیرون آورده میشود رنگ آن سیاه می شود. نخود سفید در برابر رطوبت بسیار ضعیف است در نتیجه باید در محل کاملا خشک نگه داری شود، در غیر این صورت آبخورده شده و معیوب می شود. نخود آب خورده زودتر در معرض لانه سازی و تکثیر حشرات قرار می گیرد. در مورد نخود لب لبی، اگر آبخورده باشد به خاطر ضعیف شدن آن دیگر به درد زیر دستگاه نمی خورد و میشکند.
  • ۷. پوست نخود؛ در مورد نخود لبلبی هر چه پوست آن ضخیم تر و چسپنده تر باشد کیفیتش بهتر است.

توزیع کنندگان نخود رسمی درجه یک

توزیع کنندگان نخود رسمی درجه یک مرکز خرید فروش نخود رسمی درجه یک بوکان دارای بازار داغ و پر رونقی می باشد. نخود رسمی بوکان به دلیل کیفیت و مرغوبیت بی نظیرش بیشتر به صورت صادراتی می باشد. برای خرید این محصول با کیفیت می توانید به روش های مختلفی اقدام به خرید کنید. خرید به صورت مستقیم به دلیل بدون واسطه بودن از تولید کننده به مصرف کننده برای خریدار بسیار سود آور می باشد.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *