انواع مختلف حبوبات نقش عمده ای در سبد غذایی خانواده ها دارد. نخود نیز یکی از حبوبات پر مصرف است که سالانه سطح بسیار وسیعی از زمینهای زراعی کشور از جمله شهر قزوین به کشت این محصول اختصاص پیدا می کند. عرضه کنندگان نخود قزوینی غالبا کشاورزانی هستند که محصولات خود را به صورت عمده و مستقیم به خریداران عرضه می کنند.

عرضه کنندگان نخود قزوینی

بررسی مواد مغذی انواع نخود

بررسی مواد مغذی انواع نخود نخود نیز مانند سایر حبوبات دارای مواد مغذی و ارزش غذایی بالایی است. با مصرف این محصول می توان بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز روزانه بدن را تامین کرد. پروتئین نخود می تواند به عنوان منبع پروتئین گیاهی نیاز بدن به این ماده را تامین کند.

فیبر بالای نخود قرمز در آذرشهر و مصرف آن در غذاهای مختلف می تواند ‌در کاهش وزن افرادی که رژیم غذایی لاغری دارند مفید واقع شود. این محصول در کاهش کلسترول خون می تواند مؤثر باشد. کلسیم بالای نخود می تواند سبب استحکام استخوان ها و کاهش دردهای مفصلی شود. از خواص نخود می توان به فواید آن برای پوست و مو اشاره کرد. این ماده مغذی می تواند به جوان سازی پوست نیز کمک کند.

مصرف این محصول برای بیماران قلبی توصیه شده است. همچنین استفاده از این ماده غذایی می تواند به کاهش قند خون و فشار خون کمک بسیاری کند.

نخود دارای اسید فولیک بالا، فسفر، پتاسیم، منگنز، آهن و روی می باشد. همه این مواد در سلامتی انسان و تامین نیازهای بدن نقش اساسی دارند. به همین دلیل می توانند در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماریها مفید واقع شوند. با تمام فوایدی که برای این ماده غذایی برشمردیم پیشنهاد می کنیم انواع حبوبات بخصوص نخود را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید.

فروش ویژه نخود قزوینی

فروش ویژه نخود قزوینی نخودقزوینی یکی از بهترین انواع نخود از لحاظ پخت همچنین از نظر شکل ظاهری است. در فصل برداشت این محصول به دلیل وفور نخود، کشاورزان اقدام به فروش ویژه این محصول با قیمت پایین می کنند.

غالبا فروش ویژه نخود به صورت عمده و مستقیم از تولیدکننده به مصرف کننده صورت می گیرد.

شناخت خواص و مشخصات دانه جو هاشمی امروز که حاوی مواد مغذی و ویتامین های بسیار مفیدی می باشد برای مصرف کنندگان آن خالی از لطف نمی باشد.

از آنجا که جو دارای فیبر بالایی است لذا مصرف آن در رژیم های لاغری و کاهش ورزن مناسب بوده و بعنوان وعده غذایی صبحانه بسیار توصیه می شود.

خرید عمده  نخود قزوینی با قیمت ارزان سبب می شود این محصول با قیمت مناسب تری به دست مصرف کننده نیز برسد. خوشبختانه نخود تولیدشده توسط کشاورزان ایرانی به خوبی توانسته است نیاز بازار داخلی به این محصول را تامین کند.

مازاد این محصول برای عرضه به بازارهای خارجی  ارسال می شود. انواع نخود صادراتی سالانه برای کسب ارز خارجی به کشورهای مختلف فرستاده می شود. خریداران این محصول غالبا کشورهای همسایه از جمله عراق، افغانستان و پاکستان هستند.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *