جو یکی از قدیمی ترین خوراک هایی است که برای انواع دام استفاده می‌شد. این محصول که حالا صنایع دامداری از آن استفاده فراوانی به عمل می آورند، به رشد و زیست بهتر دام ها منجر شده و از هر جهت بر بسیاری از مواد غذایی دامی دیگر، برتری دارد. همچنین جو دامی ایران از معدود جوهایی است که به عنوان جو دامی ارزان و با کیفیت شناخته شده و توسط بزرگترین فروشنده این محصولات، قابل تهیه و سفارش خواهد بود.

بزرگترین فروشنده جو دامی ایران

جو دامی ایران بهتر است یا خارجی؟

جو دامی ایران بهتر است یا خارجی؟ جو به طور کلی از گروه غلاتی به شمار می آید که هم انسان ها و هم دام ها از آن استفاده می کنند که البته جو انسانی با جو دامی، تفاوتش زمین تا آسمان است.

همانگونه که شما اطلاع دارید گوشت قرمز می تواند به صورت روزانه مقدار بسیار بالایی از پروتئین مورد نیاز شما برطرف سازد اما ما نمی توانیم مصرف روزانه گوشت داشته باشیم به همین خاطر عدس تازه 1401 می تواند جایگزین آن شود.

در توضیحی بیشتر از جو دامی می توان گفت که با استفاده از آن، ضمن تامین پروتئین مورد نیاز بدن چارپایان، انرژی آنها را نیز تامین می سازند.
در حقیقت جو از اصلی ترین موادی است که در جیره غذایی دام ها وجود داشته و به عنوان یک خوراکی استاندارد برای آنها به حساب می آید که این موضوع طی آزمایشات مختلف به اثبات رسیده است.

اما یکی از سوالاتی که در رابطه با این محصول به وجود می آید، این است که جو دامی ایران بهتر بوده یا جو دامی خارجی؟
در پاسخی واقع بینانه به این سوال می توان عنوان داشت که جو دامی ایرانی دارای امتیازات بیشتری نسبت به جو دامی خارجی بوده و با وجود همین دلیل است که جو ارائه شده توسط کشورمان توانسته حتی در بازارهای صادراتی نیز خوش بدرخشد.

ایران شرایط و زمینه های مساعد برای تولید انواع جو را در اختیار داشته و در گروه بزرگترین عرضه کنندگان و تامین کنندگان این محصول قرار گرفته و بنابراین طبیعی است که جو متعلق به آن هم بخواهد نسبت به جو خارجی، بهتر باشد.

صادرات جو دامی ایرانی

صادرات جو دامی ایرانی مزیت ها و مشخصات موجود در جو دامی باعث شده تا این محصول افتخار این را داشته باشد که بتواند به بازارهای خارجی نیز راه پیدا کند.
اما یکی از بهترین نوع جو دامی که در ایران کشت شده و متعلق به انزلی، شهری واقع در استان گیلان می باشد، جو روس انزلی بوده که به عنوان جو دامی صادراتی شناخته شده و حالا توسط بزرگترین مرکز صادرکننده جو یعنی این مجموعه به بازارهای مختلف خارجی فرستاده شده است.

عدس در ایران یکی از پر کاربرد ترین حبوبات در تهیه انواع غذا ها می باشد و کشت عدس در کشورمان ایران در حجم بالایی انجام می شود و کیفیت آن وابسته به خاک و شرایط آب و هوایی آن منطقه است.

این جو با توجه به مرغوبیت بیشتری که در خود جای داده و هرچه سریع تر باعث افزایش وزن دام ها می شود، مورد توجه بسیاری قرار گرفته و از این رو علاوه بر کسب فروش بالا در داخل کشور، توانسته بازارهای خارجی را هم به انحصار خود در بیاورد.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *